Jan 28, 2011

I Can't Stop Thinking!!!


arrrghhh... help me, please help me.. bila start sudah saya pikirkan sesuatu, memang saya tdak dpat sdah kasi brenti pa yang saya patut pkir. Trus tu pikiran macam tu permainan budak-budak yang pusing-pusing di kepala saya. Teruklah begini ni. Inilah selalu sampai kena kasi nasihat jangan banyak fikir. 

duh!!! Tidak tau la ni macam mana mau kasi berenti ni kepala dari berfikir. Terus rasa tu urat-urat di leher tegang & kepala rasa berat sangat. 

Masalahnya benda yang dipikir cuma yang remeh-temeh saja, bukan pa sangat pun. Inilah ni kan klu tlampau banyak tu idea untuk buat sesuatu sampai tidak tau lagi macam mna mau kasi susun apa yang perlu di buat, tidak perlu buat & macam-macam lagi la.

Bila saya jadi begini, tinggal satu cara sja ni baru saya dapat ksi tenang ckit kepala saya. Dengar lagu rohani, baca doa, diamkan diri (silent moment). Barulah saya akan rasa tenang sikit kepala. 

Nah ni saya share sebuah lagu rohani untuk didengar dan dihayati. :)

Chelsea Rose - Kau Tuhanku


Saat ini ku lemah
Dan ku tak berdaya
Ditengah perkara yang datang silih berganti
Hinakah aku ini
Bila kembali meminta

Bapa...
Dengarlah... 
Aku yang berdosa...

Kau Tuhanku Bapaku
Jangan biarkan aku sendiri
Tangan Mu menopang ku
Terjadilah kehendak Mu

Kau Tuhanku Bapaku
Takkan biarkan aku sendiri
Segala perkara ditangan Mu
Yang terbaikkan Kau bri untukku

Ada damai terasa 
Dalam hati ini
Saat ku berlutut di bwah kaki salib Mu
Dan tak banyak yang dapat ku ucapkan

No comments: